3/26/2012

Le Havre.. 휴머니스틱 발라드.. ㅎ


따스함이 그리울때..

인종간의, 세대간의, 이웃간의, 친구간의 부부간의 情..
그리고 이들 서로간의 존중이 그리울때..

30년대 풍의 정겨우면서도 약간의 패이소스가 함께하는  음악이 좋고,
좋았던 시절 어메리칸 락의 등장도 재미있다.
랭랭(Lang Lang)의 따스한 피아노 음악도 함께..

이 영화를 보고나서 프랑스를 다시 생각하게 되었다. 따뜻한 민초들의 너무나 인간적인 삶을..

프랑스가 좋아졌다~~ ㅎ


핀란드 출신의 아키 감독은 문제의식이 뚜렷한 예술가인데,
영화의 주인공 마르셀 막스의 이름은 유물론자 칼 막스에서 따오고,
인간적인 경찰 역할의 모네 경감은
도스토예프스키의 죄와 벌에서 등장하는 형사 페트로비치에 영감을 받아 그려냈다고 한다..

썩은 토마토(Rotten Tomatoes) 로 부터 비평 98%의 극호평을 받았다.







Le Havre is bringing back a renaissance in French pre-war cinema. 
It is the type of story that shows the possibility and hope in the prevailing nature of kindness, compassion and love that can be harvested in communities.


It is a film that demands people to remember the goodness 
that can be left in larger portions of humankind that we see today. 
Cinema has always been a powerful tool to affect how people view this world 
and director Aki Kaurismäki has no hidden meanings or agenda in the presentation of Le Havre. 


This is a contribution in the film world that everyone can relate to but does not sacrifice artistic integrity to cater towards any pocket of culture or society. Films of the 20′s and 30′s paved a way for heroes and a few of the characters in Le Havre are made into these cinematic real-life heroic figures.

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